Vi deler vores arbejde op i 2 faser, planlægningsfasen og gennemførelsesfasen.
Planlægningsfasen
Her gennemgår vi i samarbejde med jer hele processen omkring erstatningsboliger, afklarer arbejdspunkter, og beslutter rollefordelingen. Det er en vigtig proces, der hjælper jer som boligorganisation med at få overblik over hele forløbet samt med at afklare snitflader.
Efterfølgende gennemfører vi en behovsanalyse i form af en spørgeskemaundersøgelse. Undersøgelsen afdækker beboernes ønsker til genhusningen og eventuelt særlige behov. Vi udarbejder også paradigmer for de forskellige aftaler, opsigelser mv.
Vi udarbejder følgende:
- Planlægning og facilitering af to workshops for administrations-/driftspersonalet
- Informationspjece til beboerne
- Input til nyhedsbreve
- Informationsmøde med beboerne om genhusning
- Behovsanalyse (Genhusningsskema og registrering i digitalt ”Mastersystem”)
- Belastningsplan, tidsplan for genhusninger, fordeling af nye eller
- midlertidige boliger
- Paradigmer for genhusningsaftaler, opsigelser, varslinger,
- kompensationer
- Budget for genhusningsudgifter.
Gennemførelsesfasen
I gennemførelsesfasen sender vi tilbud om genhusningslejligheder til alle beboere. Vi koordinerer aftaler med flyttefirma og drift i forbindelse med beboernes fraflytning og tilbageflytning.
I genhusningsperioden etablerer vi i kortere perioder informationskontor i afdelingen og telefon-hotline. Hjemmebesøg foretages efter behov.
Vi tager os af følgende:
- Genhusningstilbud til beboerne
- Lokalt informationskontor og telefon-hotline ”de kan altid få fat i en af os”
- Håndtering af genhusningsaftaler, opsigelser og kompensationer
- Hjemmebesøg efter behov
- EU Flytteudbud
- Koordinering med flyttefirma, entreprenør, drift mv.
- Al kontakt med beboerne i forbindelse med ud- og hjemflytning.